انفجار انتحاری کابل را لرزاند

انفجار انتحاری کابل را لرزاند

اعلام حکومت نظامی در شهری نزدیک اسلام آباد به دنبال درگیری های شدید فرقه ای و کشته و مجروح شدن چندین نفر در انفجار انتحاری کابل از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در پی گسترش درگیری های فرقه ای در شهری نزدیک اسلام آباد، دولت پاکستان در این شهر حکومت نظامی اعلام کرد. در این درگیری ها که از شب گذشته و پس از حمله به دسته عزادارن شیعه در شهر گاریسون سیتی در نزدیکی راولپندی آغاز شد تا کنون 10 نفر کشته و 80 نفر مجروح شدند.

در ادامه این درگیری ها امروز یک مسجد و یک بازار لباس در مرکز تجاری این شهر به آتش کشیده شد. به دنبال گسترش درگیری فرقه ای در این منطقه ارتش پاکستان با اعزام نیروهای خود اقدام به برقراری حکومت نظامی کرد. به گفته ساکنان منطقه از نخستین ساعات بامداد امروز مسیرهای ورودی از راولپندی و اسلام آباد به این شهر به شدت از سوی نیروهای ارتش کنترل می شود.

در همین حال گروه سنی "اهل سنه و الجماعه" اعلام کرد شماری از کشته شدگان در این درگیری ها از اعضای این گروه هستند.

خبر دیگر این که انفجاری قوی پایتخت افغانستان را لرزاند. یک مقام امنیتی کابل با اعلام این مطلب از کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان بر اثر وقوع انفجاری انتحاری در این شهر خبر داد. این انفجار که با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده انجام گرفت در نزدیکی دانشکده پلیس و محل برگزاری نشست لویه جرگه رخ داده و موجب کشته و مجروح شدن شماری از مردم شده است.

در این رابطه "صدیق صدیقی" سخنگوی وزارت کشور افغانستان ضمن تایید این خبر گفت تعدادی از مردم در این انفجار مجروح شده اند. وی اشاره ای به تعداد قربانیان حمله مذکور نکرد.

امروز یک مقام محلی افغانستان از کشته شدن یکی از سرکردگان طالبان در ولایت جنوبی قندهار خبر داد. همچنین بنا بر اعلام وزارت کشور افغانستان ارتش این کشور طی 24 ساعت گذشته عملیات پاکسازی در ولایت های بلخ، کپیسا، قندهار، لوگر و هلمند انجام داده که طی آن چندین شبه نظامی طالبان کشته و دستگیر شده اند.

کد خبر 2176251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha